sunnuntai 7. toukokuuta 2017

Orvon osa

Paljon on vettä virrannut Auran-joessa

Käytännössä faktisesti orpona mutta silti elossa. Elonkaari on mahdollisesti puolitien paikkeilla. Mietityttää mitä valmiuksia ja voimavaroja minulla on jäljellä, elämän ehtoopuolelle. Minulla on jälkikasvua jonka elämässä pyrin olemaan aktiivinen ja hyödykäs toimia.

Mitä olen saavuttanut ? Ensinnäkin olen yhä hengissä. On todellakin muistettava ettei se että yhä hengittää, ole itsestään selvää. Olen myöskin onnistunut olemaan läsnä,poikani elämässä vähintään 100 kertaa väkevämmin kuin oma isäni. Opiskellut lukiossa, ammatillisessa oppilaitoksessa sekä yliopistossa. Olen pystynyt valtavista vastuksista huolimatta kouluttautumaan kahteen ammattiin. Työskennellyt toisessa yli kymmenen vuotta ja toisessa yhä edelleen. Vaikka on lama ja paljon työttömyyttä. Olin samassa parisuhteessa yli 25 vuotta josta naimisissakin yli 15 vuotta. Pystyin omasta mielestäni tulemaan silloisen kumppanini tavoitteita tyydyttävästi ja olemaan hänelle aitona tulevaisuuden mahdollistajana. Olen pariin otteesen uusinneesta masennuksesta huolimatta tällä hetkellä töissä ja vähintäänkin siis työkykyinen. Olen pystynyt jakamaan arjen paineita liikunnallisella harrastuksella jossa olen edistynyt olen pystynyt myös ohjaamaan muita ko. lajin vakavan harjoittelun pariin. Olen pyrkinyt osallistumaan yhteiskunnalliseen toimintaan harrastusten, ammatillisten ja poliittisten vaikuttamiskanavien kautta. Ja sitä kautta parantamaan maailmaa.

Mitä siis kaipaan tai kadun? Virheitähän ovat tehneet kaikki jotka ovat elänet ja jotain tehneet. Mitä virheistä, omista ja toisten, ottaa opikseen lienee oleellisempaa kuin vieheiden välttely. Yksinäisyys tietysti rassaa. Onko se todellakin ihmiselle hinta joka on maksettava jos pyrkii toimimaan rehellisesti ja oikein? Olemaan uskollinen arvostamilleen asioille? Siihen on myös tyytyminen etteivät asiat ohjaudu niin kuin haluaa ja yrittää toimia. Tietty ajatus että matka on todellisuudessa merkittävämpi kuin perilletulo ja välitavoitteet ja niiden saavuttaminen. Sillä voimalla minkä olen saavuttanut ja hallinnassa pitänyt olen pyrkinyt eteenpäin. Onko ihmisellä muuta kuin aito ajateltu ja punnittu pyrkimys, tahto toteuttaa haaveitaan ja sitkeys ajaa itsensä toimintaan ja tekemiseen....?!?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti